Top


22 آبان 1397

تقویت حافظه دیداریدر دانش آموزان

مولف: مینا کریم خانی   /  دسته: دسته بندی نشده   /  رتبه دهید:

تقویت حافظه  دیداریدر دانش آموزان

ضعف در حافظه دیداری به این معناست که کودک کلمات را درست می شنود. ولی هنگام دیکته نوشتن، ازشکل های دیگر همان حرف استفاده می کند.
یعنی از لحاظ آواییدرست است ولی املای آن نادرست می باشد. به عبارت دیگر اگر کودکی حافظه دیداری ضعیفی داشته باشد، هنگام املا نویسی،
املای این حروف را جابجا می نویسد.
حال سوالی که پیش می آید این است که چه عاملی باعث می شود دانش آموزان چنین اشتباهی کنند؟ اگر حافظه دیداری شخصی پرورش نیافته باشد،
آن فرد نمی تواند از ظرفیت کامل حافظه دیداری خود استفاده کند. فقط با تمرین کردن است که می تواند با یک بار نگاه کردن به اطراف، همه جزئیات
را به خاطر بسپارد. اگر این ضعف در کودکان درمان نشود، در سالهای بعد هم همین مشکل را خواهد داشت.
حافظه کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تقویت این نوع حافظه در کودک، احتیاج به ابزار و تمرین های پیچیده ای نداریم. تنها لازم است
در طول روز در هنگام بازی با کودک از تمرین های خاصی استفاده کنیم.
بازی جوراجور و زوم برای تقویت حافظه دیداری و هماهنگی دیداری - حرکتی با دانش آموزان انجام می دهیم

تعداد مشاهده (1346)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "تقویت حافظه دیداریدر دانش آموزان"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید