در حال بارگذاری...
Top
ورود به سامانه
مرا به خاطر بسپار
*
*
کلمه عبور را فراموش کردهاید؟
صفحه اصلی
معرفی
درباره
مدیریت
مدیران سابق مجتمع پسرانه سپهر
کادر اداری و اجرایی
کادر آموزشی و علمی
فضا ها و امکانات
اهداف و برنامه ها
دستاورد ها
آیین نامه ها و مقررات
معرفی دانش آموز
معرفی همکار
پرورشی
بهداشت
ورزشی
پرورشي
گروه های فرهنگی هنری
نظام تشویق و ترغیب
مراسم و بزرگداشت
اردوها و بازدیدها
آموزشی
گروه های آموزشی
آموزش های فوق برنامه
فعالیت های کلاسی دبستان
نمونه سوالات
دپارتمان زبان انگلیسی
فعاليت هاي گروه زبان
پژوهش و آزمایش
کتاب و کتابخوانی
رایانه و فناوری
آزمون آنلاین
تماس با ما
اطلاعات تماس
مکاتبات الکترونیکی
نظرسنجی
گالری تصاویر
همکاری با ما
سوالات متداول
پیام رسان
22
آبان
1397
تقویت حافظه دیداریدر دانش آموزان
مولف:
مینا کریم خانی
/ دسته: دسته بندی نشده / رتبه دهید:
ضعف در حافظه دیداری به این معناست که کودک کلمات را درست می شنود. ولی هنگام دیکته نوشتن، ازشکل های دیگر همان حرف استفاده می کند.
یعنی از لحاظ آواییدرست است ولی املای آن نادرست می باشد. به عبارت دیگر اگر کودکی حافظه دیداری ضعیفی داشته باشد، هنگام املا نویسی،
املای این حروف را جابجا می نویسد.
حال سوالی که پیش می آید این است که چه عاملی باعث می شود دانش آموزان چنین اشتباهی کنند؟ اگر حافظه دیداری شخصی پرورش نیافته باشد،
آن فرد نمی تواند از ظرفیت کامل حافظه دیداری خود استفاده کند. فقط با تمرین کردن است که می تواند با یک بار نگاه کردن به اطراف، همه جزئیات
را به خاطر بسپارد. اگر این ضعف در کودکان درمان نشود، در سالهای بعد هم همین مشکل را خواهد داشت.
حافظه کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تقویت این نوع حافظه در کودک، احتیاج به ابزار و تمرین های پیچیده ای نداریم. تنها لازم است
در طول روز در هنگام بازی با کودک از تمرین های خاصی استفاده کنیم.
بازی جوراجور و زوم برای تقویت حافظه دیداری و هماهنگی دیداری - حرکتی با دانش آموزان انجام می دهیم
تعداد مشاهده (1550) نظرات (0)
نظرات کاربران درباره خبر "تقویت حافظه دیداریدر دانش آموزان"
نظرتان را بیان کنید
نام:
لطفا نام را وارد کنيد
پست الکترونیکی:
پست الکترونیکی نامعتبر است
نظر:
لطفاً نظر خود را وارد نمایید
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید
*
*
ارسال